Цінності, які ми обираємо
План навчального проекту
Примітка: Набирайте текст в полі для відповіді. Клацніть мишею на тексті-інструкції і починайте набирати свій текст
| Автор навчального проекту: | |
| Прізвище, ім’я та по-батькові: | Клочан Ольга Олександрівна Харченко Наталія Володимирівна |
| Місце роботи / Назва навчального закладу: | Шахтарське педагогічне училище |
| Місце проживання автора проекту: | м. Шахтарськ |
| Відомості про тренінг: | |
| Прізвище, ім’я та по-батькові тренера (тренерів): | Петкова Марія Іванівна |
| Місце проведення тренінгу: | Шахтарське педагогічне училище |
| Дати проведення тренінгу: | 02.2010 – 03.2010 |
| Якщо ваш навчальний проект виберуть для збереження у базі даних програми „Intel® Навчання для майбутнього”, чи бажаєте ви, щоб було вказане ваше ім’я як автора проекту? | Так Ні |
| Опис проекту | ||
| Назва проекту: | Цінності, які ми обираємо | |
| Основні питання: | ||
| | Ключове питання: | 1. Камо грядеши? Куди йдеш? 2. Хто винен, що ми такі? 3. Наскільки легко бути молодим? 4. На що витратити молодість? |
| | Тематичні питання: | 1. Хто ти – особистість чи наслідувач?
|
| | Змістові питання: | 1. Які цінності переважають у студентському колективі? 2. Звідки молодь бере приклад для наслідування? 3. Як не втратити себе у сучасному світі? |
| Стислий опис: | ||
| Проект для студентів 16-18 років, який можна використати у старших класах середньої школи. Націлений на визначення життєвих орієнтирів молоді, пошук мети і основних цінностей у житті, дослідження впливу середовища та соціокультурного оточення на формування світогляду сучасного молодого покоління, визначення позитивних та негативних стереотипів західного суспільства, які сприймає молодь, і окреслення нових шляхів для розвитку молодого покоління. | ||
| Навчальні предмет(и): відмітити предмети, з якими пов’язаний ваш навчальний проект | ||
| Основи економіки Українська мова і література Зарубіжна література Музика, образотворче мистецтво Інформатика Всесвітня історія Іноземна мова | Людина і суспільство/Основи філософії Я і Україна/Довкілля/ Природознавство Фізика, астрономія Математика Фізична культура, ОБЖ, ДПЮ Біологія | Географія Хімія Історія України Основи правознавства Трудове навчання Інше: Інше: інше: |
| Класи: відмітити класи, яких стосується ваш навчальний проект | ||
| 1–4 5-7 Інше: студенти 16-18 років | 8-9 10-11 Інше: | |
| Державні освітні стандарти та навчальні програми: |
Освітня галузь «Психологія»§ ознайомити студентів з основними моделями поведінки молоді, визначити роль і місце моральних цінностей у молодіжному суспільстві. Вчити робити обдуманий вибір, керуватися не тільки чужими думками, нав’язаними стереотипами, а й власною точкою зору. Освітня галузь «Етика»- вивчення складових моральної культури особистості і поглиблення та збагачення знань про моральний зміст звичаїв і традицій українського народу та різних національностей, які живуть в Україні, а також ознайомлення з елементами моральної культури народів світу. - засвоєння норм суспільного життя, визнання цінностей взаємоповаги та взаємодопомоги, безкорисливості. Освітня галузь "Технологія" - ознайомлення учнів з місцем і роллю інформаційно-комунікаційних технологій в сучасному виробництві, науці, повсякденному житті та їх підготовка до раціонального використання комп'ютерних засобів при розв'язуванні задач, пов'язаних з опрацюванням інформації, її пошуком, систематизацією, зберіганням, поданням, передаванням. |
| Навчальні цілі та очікувані результати навчання: |
| Перед студентами ставиться завдання визначити: Ø які чинники допомагають їм набути авторитету серед однолітків, вважатися незвичною, успішною, розвиненою особистістю, що, на їх думку, може сприяти їх успішності в майбутньому; Ø звідки молодь бере моделі поведінки, якими принципами керуються у повсякденному житті; Ø які надбання вітчизняної та зарубіжної культури найбільше цінує молодь та бере за основу у подальшому житті. Незалежно від обраного методу студенти зможуть: v проводити цільовий пошук інформації в Інтернеті; v відбирати необхідну інформацію, аналізувати та оцінювати її; v ефективно використовувати технології для реалізації поставлених завдань; v використовувати набуті знання у повсякденному житті. Познайомити студентів з: Ø стереотипами моделей поведінки, які молодь сприймає із засобів масової інформації та Інтернету; Ø Вміння, які повинні набути студенти: v отримання учнями навичок дослідження як універсального способу освоєння дійсності, розвитку здатності до дослідницького мислення, активізації особистісної позиції учня на основі придбання суб’єктивно нових знань (тобто самостійно отриманих знань, які є новими і особистісно значущими для конкретного учня). v успішно взаємодіяти з іншими; адекватно оцінювати себе; v бути гнучким і мобільним у спілкуванні, упереджувати та вирішувати конфлікти, вміти досягати компромісу; |
| Діяльність учнів: |
| v Учні збирають інформацію з різних джерел (пошук інформації в літературі, пресі, проводять опитування, досліджують різні точки зору) щодо виявлення . v Проводиться обговорення, оцінювання та аналіз знайдених матеріалів з метою створення робочої групи за спільним інтересом, щодо застосування отриманої (колективом) інформації у реальному житті. v Працюючи в групі учні аналізують матеріал за обраними критеріями знайдений з різних джерел, відбирають матеріал для створення презентації. v Учні проектують зміст презентації, знаходять необхідні зображення, займаються її дизайном та оформленням. Формування студентської презентації є проміжним результатом роботи над проектом. v Демонстрація презентації, супроводжується оцінюванням (відповідність змісту тематиці, стиль, елементи творчості). v В проектуванні веб-сайту уточнюється назва, а з нею, можливо, і назва проекту; обговорюються тематичні та ключові питання; формуються плани практичної реалізації проекту. v В процесі створення сайту студенти опановують мистецтво дизайну, реклами, навігації. v Для попереднього аналізу виконаних робіт (публікація, презентація, веб-сайт) студенти переглядають критерії оцінювання, розроблені викладачем, обговорюють їх та при необхідності погоджують з викладачем необхідні зміни та доповнення. v Члени робочої групи вчаться працювати в колективі. v Набувають більші практичні знання. |
| Приблизний час, необхідний для реалізації навчального проекту: |
| Від 2 до 3 місяців |
| Вхідні знання та навички: |
| Студенти мають бути знайомі з основними навичками роботи з MS Word, MS Excel, Internet Explorer, Microsoft Publisher. |
| Матеріали та ресурси: |
Обладнання (відмітити необхідні прилади): |
| Фотоапарат Принтер Цифровий фотоапарат Програвач DVD-дисків Засоби для зв’язку з Інтернетом | Лазерний диск Відеокамера Проектор Сканер Телевізор | Комп’ютер(и) Відеомагнітофон Обладнання для проведення відеоконференцій Інше: |
| | ||
| Програмне забезпечення (відмітити необхідні програми): | ||
| Бази даних Табличний процесор Видавничі системи Програми для підтримки роботи з електронною поштою Енциклопедія на компакт-диску | Програми опрацювання зображень Веб-браузер для перегляду веб-сайтів Програми для створення мультимедійних презентацій | Програми для створення веб-сайтів Текстовий редактор Програми для створення публікацій Архіватори Інше: |
| Друковані матеріали: | | ||
| Додаткове приладдя та витратні матеріали: | Зошит, олівець, ручка, кольорові олівці, папка для паперів. | ||
| Ресурси Інтернету: | |||
| Інше: | | ||
| Диференціація навчання: | | ||
| | v Здібні та обдаровані студенти можуть адаптувати проективні тестові методики під ситуативні умови, робити опитування. v Студенти з проявами творчих нахилів приймають активну участь у оформленні робочого проекту. v Слабкі студенти виконують завдання за готовими розробками, але намагаються внести до них елемент творчості. | ||
| Оцінювання знань та вмінь учнів: | Оцінювання учнів проводитиметься за допомогою форм для оцінювання учнівських презентації, публікації, веб-сайту, розроблених вчителем. Форми мають враховувати зміст, оформлення та організацію відповідних матеріалів. | ||
| Ключові слова: | Життя, розум, особистість, молодь, цінності | ||
